Még mindig tart a nyár, de már közeleg a szeptember... Tanévkezdési információink hamarosan felkerülnek honlapunkra. Az őszre hangolódván egy régebbi, de hasznos írásunkat közöljük újra most.
Mitől működik Helen Doron egyedülálló módszere?
* Ismételt otthoni CD hallgatás
Mintha Angliában lennénk – a gyerekek otthon sem maradnak angol nélkül, és amíg nem jönnek újra angolra, addig is hallják azokat a szavakat, mondatokat, dalokat, amiket az órán is szoktak. „Belemegy a fülükbe” a dallam, a kiejtés, és ott is marad. De figyelem! Mindenképpen a háttérben játsszuk a CD-t, nem kell eljátszani az órán tanultakat (csak ha a gyerekek külön ezt szeretnék), csak egyszerűen hallgatni. Az otthon hallottakhoz a gyerekek az órán tudják hozzákapcsolni a jelentést.
* Pozitív megerősítés
Ha érezzük, hogy valamiben sikeresek vagyunk, jól oldottuk meg a feladatot, akkor szívesebben veszünk részt a folytatásban. A gyerekek legkisebb erőfeszítéseit is dicsérjük, ha hibázik, sebaj, próbáljuk újra! Nagyon fontos, hogy érezzék, van értelme annak, amit csinálnak. Ha „dog” helyett „cat-et” mond, az sem baj, hiszen legalább már tudjuk, hogy ki tudja mondani azt, hogy „cat”.
* Legyen a tanulás móka!
A foglalkozásokon a gyerekek észre sem veszik, hogy tanulnak, hiszen minden olyan vicces és színes! Természetesen a vicces és színes taneszközök, kedves dalok mögött tanárok fáradtságos munkája áll, ami komoly pedagógiai háttér támogatásával párosul. De elég, ha ezt a szülők tudják, a varázslat megmarad a kicsiknek. Hadd álljon itt egy idézet: „Kisfiam, mit tanultál ma angolon?” – „De anyu, mi itt nem tanulunk, hanem játszunk!”
* Csak sikeres lehetsz!
Ha hiszünk a gyerekekben, akkor ők maguk is elhiszik, hogy nincsen lehetetlen. Támogassuk őket el nem múló lelkesedéssel és hittel a szívünkben!
Forrás: Doron, Helen: The Music of Language, 2010
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése